donderdag 18 augustus 2011

x was hier

Samen met een groep andere stripmakers werkte ik mee aan X Was Hier, een project van het Nationaal Historisch Museum.
X Was Hier vertelt je - via de website en eventuele iPhone-app - allerlei interessants over 45 historische Hollandsche locaties. Onder anderen in stripvorm.

De historische locatie die mij werd toegewezen, was de Pannerdense Kop. De wat? De Pannerdense Kop. Aan de Rijn, niet ver van de plek waar ik ben opgegroeid.

Tijdens mijn research moest ik telkens denken aan de briljante geschiedenisboeken van Van Nul Tot Nu. De aanpak die ik uiteindelijk gekozen heb om iets over de Kop te vertellen, is daar dan ook op geïnspireerd.

De conceptschets.

Het resultaat.

Bekijk de strip HIER in hoge kwaliteit & blinkend full color (direct onder het filmpje). Niet schrikken als hij even moet laden, ze gebruiken een mooi programmaatje (Prezi) waarmee je heel makkelijk van panel naar panel glijdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen