woensdag 21 september 2011

de 3e helft van Nieuw Talent

poster door Maia Matches.
Morgen ga ik mijn deel van de Nieuw Talent-
expo afbreken en daarmee is het stripfestijn in
Breda ten einde. Voor iedereen die het gemist
heeft, en voor iedereen die nog even wil
nagenieten, een beknopte foto-impressie.

Fyi: Mijn deel van de expositie bestaat uit materiaal
uit mijn beeldroman-in-wording. Het boek gaat over
Olaf, een jongen van een jaar of twaalf die worstelt
met het afscheid van zijn kindertijd.
Het verhaal is geïnspireerd op dat van mijn broer.
Hij maakte op jonge leeftijd een eind aan zijn leven.
In mijn verhaal probeer ik te onderzoeken wat hem
tot die bizarre keuze heeft gebracht.
Het is daarmee ook een reconstructie geworden van
mijn eigen jeugd, als eenzelvig eendje in een Gelders dorp.

overzicht van expo (links) en mijn paneel (rechts).



De zes prints in het midden van mijn paneel zijn uitgewerkte bladzijden uit Olafs verhaal. 

De collage eromheen is een reconstructie van de muur van mijn studio, die vol hangt met briefjes, schetsen, foto's – materiaal dat me tijdens het schrijven en tekenen inspireert. Dat bestaat uit schetsen voor mijn boek, maar ook uit snippers “van vroeger”: oude tekeningen en plaatjes, fragmenten uit mijn eerste dagboek, fragmenten uit mijn broers laatste agenda, foto's van onze kamers en ons speelgoed.

Het boek staat gepland voor eind 2012/begin 2013 en zal - als alles goed blijft gaan - verschijnen bij Oog&Blik/de Bezige Bij.

Met bier & vrienden tijdens de aftrap.


Strip, cultuur- en curiosamagazine Zone5300 organiseerde in Electron een talkshow waarin ik ook nog acte de présence mocht komen geven, samen met helden Erik Kriek, Peter de Wit & Tim Enthoven, en Tonio van Vugt als gespreksleider.

Deel 1 van mijn Brabantse stripavontuur vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten