donderdag 22 september 2011

natura artis magistra

Sinds twee jaar ben ik in het extatische bezit van een Artis-abbonnement. Dat betekent dat ik naast een peilloze hoeveelheid dierenpret ook het "relatietijdschrift" Natura Artis Magistra ontvang. Daarin staat nieuws en andere info over de dierentuin en zijn bewoners.

Van mijn zusje kreeg ik onlangs een exemplaar uit 1957, dat toen nog "Artis" (de aanhalingstekens horen erbij) heette. Het is wat groter en dunner dan NAM, en natuurlijk gedrukt in zwartwit, maar verder is er eigenlijk niet zoveel verschil.

1957, 3e jaargang                                                                         2011, 57ste jaargang
1957: neushoornjong in de dierentuin van Bazel.

2011: olifantje in Artis.
1957: "Mysteries van het Mangrovebos".
2011: het nieuwe Apenhuis.
1957: "Dokterspraktijk in Artis" (Dr. C. J. Folmer)
2011: "Artisdierenarts naar Armeniƫ" (Mark Hoyer)

Het is goed dat sommige dingen niet wezenlijk veranderen.

BONUS:

1957: gewoon gaaf.
Foto's editie 1957: J. Bokma
Foto's editie 2011: Edwin Butter & Ronald van Weeren

Wil jij ook een gelukkiger, completer & vooral cooler mensch worden? Dat kan zo. Uitstekelbaars, en dergelijke dingen. 

1 opmerking:

  1. Hee, mijn reactie is ineens verdwenen. Ik zei dat ik lettertype 1 eigenlijk wel mooi vind...

    BeantwoordenVerwijderen