zondag 12 februari 2012

raad de kameraad

proefmodel: Behemoth
uit De Meester & Margarita
Samen met zeven andere kunstenaars ben ik uitverkoren om dit jaar de Stadsschouwburg in het Boekenbal om te toveren. Dat komt neer op een paar weken heel hard werken voor een resultaat dat uiteindelijk een uur of twee in volle glorie te bewonderen is alvorens het om klokslag twaalf traditiegetrouw van de muren en het plafond gerukt wordt en mee naar huis genomen door dronken boekenvakkers.

Het thema: vriendschap en andere ongemakken. Mijn insteek: speelkameraden. Ik ga de Koninklijke Foyer tot Koninklijke Speelkamer metamorfotiseren, onder anderen door levensgrote lappenpoppen van romanpersonages. 

Maar wie? In de uitwerking komen hun namen erop te staan, want alles moet vrij direct communiceren - voor subtiliteiten is er op een massale slemppartij als het Boekenbal natuurlijk helemaal geen tijd -, maar voor nu heb ik die uitgeveegd. Raad maar raak!  

Hint: ze komen vooral uit de wereldliteratuur, maar er zit ook wat Nederlands bij.







Voor de oplossingen, en de resultaten van mijn arbeid, zie mijn post(s) over het Feestboekenbal 2012!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen