maandag 11 juni 2012

wandeling door de Herinneringsteeg

Mijn allereerste dagboekaantekening ooit.

Ik kreeg het dagboekje van mijn oma, voor mijn 6e verjaardag. Dat was eind januari, dus het feitelijke klavertje moet ik ergens in de zomer van '85 hebben gevonden.
Van mijn moeder mocht ik een wens doen, want dat hoort bij klavertjes vier, en die mocht ik dan alleen aan haar verklappen. "Ik wens dat ik elfenvleugeltjes krijg van blauw glas," fluisterde ik in haar oor.
Mijn moeder vroeg of ik misschien nog een andere wens had. Dat had ik: een vergrootglas.
Een paar dagen later vond ik een vergrootglas in de struik in de voortuin.


1 opmerking:

  1. Hallo Merel, Ik heb eens naar aanleiding van je recent gestuurde link over de vliegende apen je site bekeken. Geweldig hoor! Alles bij elkaar genomen vind ik deze afbeelding van je eerste dagboekaantekening bijna misschien nog wel de bijzonderste, wat overigens niks afdoet aan de kwaliteit van de rest van je werk.
    Groeten, Bernard

    BeantwoordenVerwijderen